22 november 2011

Kan vi tala lite om vädret?

För min del fick det gärna komma snö nu. Anders påstod att de hade lovat snö till igår, att det skulle snöa tidigt på morgonen, att man troligtvis skulle få vakna upp till en vit värld.

Men icke, några plusgrader och regn. Och allt har fått samma färg som rapa (=lera).

Utsikten från vår balkong kommer knappast att bli mera vit under de närmaste dagarna heller. Jag tittar på tiodygnsprognosen och inte en enda minusgrader i sikte, inte ens nattetid. Den sista november förutspås till och med att vara så varm som 8 plusgrader. Vad är det frågan om?

Användes det slut på all köld och snö de senaste två vintrarna?

Nog för att vintern brukar vara väl lång och kall men i år har den låtit vänta på sig, och nu är jag faktiskt redo. Jag har till och med vinterdäck på bilen.

4 kommentarer:

Sandra, i sagarden sa...

Jag skulle påstå att vi blivit så bortskämda med de senaste "perfekta" vintrarna. Det här ser ju ändå ut att bli en helt normal vinter :)

Hannasvirrvarr sa...

Dot - Jo, så kanske det är :)

Virpi sa...

Hei Hanna! Det bara ser ut som centraleuropeiska vinter nu.. eller hur ska man skriva det:-) Jag också väntar på riktigt vinter med snö och minusgrader.. nya yllevantor osv. väntar på hyllan. Senaste vintrarna har ju varit underbara, liksom sådana 'när jag var barn'..
Nu är det dags att klippa och klistra pappersnöflingor överallt! Kanske riktig snön kommer då också?

Hannasvirrvarr sa...

Virpi - Ja det blir nog att ta till något sådant, papperssnöflingor! :)