1 november 2013

Livstecken

De senaste veckorna och några veckor framåt är alltför hektiska och splittrade mellan en massa olika uppdrag (har förstås bara mig själv att skylla som vanligt). Redan det att jag har två olika jobb på två olika orter är tillräckligt för att jag ska bli yr och trött. Sen plussar vi på flera krävande helguppdrag, att jag ska avlägga en examen nästa vecka, att jag ska ner till Helsingfors och öva en show med de andra BUU-klubbsledarna och sen ut på två intensiva julturnéer med dem. Ja just det. Så ska jag också flytta mer eller mindre under hela november, mellan allt annat program. Avsluta och packa ihop hela ateljén. Och flänga av och an mellan Kstad och Vasa. Och så får jag inte glömma att byta till vinterdäck och besiktiga bilen!

Men det går. Jag djupandas.

Och sen! När december kickar igång kommer jag resten av året att ägna mig åt ETT jobb (deltid dessutom), på EN ort, på SAMMA ort som jag bor. Jag ska inte planera något utan mest bara ligga och läsa, bada, dricka glögg och göra sånt som faller mig in. Vara spontan och fri. Och spela Pidro!

4 kommentarer:

Christina sa...

Djupandas är det bästa och bra planering! Tror jag hakar på det där med att dricka glögg och läsa böcker i december, det låter väldigt bra.

ett ritstift i din rumpa sa...

många bollar i luften! jag var förresten på din föreläsning om hållbar konsumtion i åbo för en tid sedan. ville bara säga att det var intressant! :)

Hannasvirrvarr sa...

Christina - Bra planering borde jag bli bättre på. Eller egentligen att lära mig att inte planera in så mkt på förhand. Jag vill ha stort utrymme att vara spontan.

ett ritstift - Jo, alltför många bollar, jag måste skärpa mig och sluta fullboka mig! Tack, vad kul att du gillade!

Anonym sa...

Har precis börjat läsa din blogg, den är så trevlig! Får lust att testa flera pysselgrejer. Får sluta pinna på pinterest och börja pilla istället :)
/Amanda